Lai nodrošinātu vietnes darbību, RERE Grupa ievāc un apstrādā sīkdatnes.
Vairāk informācija par sīkdatnēm.

Izvēlieties, kurām sīkdatnēm piekrītiet:
Pielāgot sīkdatnes Piekrītu visām sīkdatnēm

Rail Baltica reģionālo mobilitātes punktu būvprojektu izstrāde un autoruzraudzība

Klients

Eiropas Dzelzceļa līnijas

Projektētājs

RERE INECO

Būvniecības statuss

Procesā

Rail Baltica reģionālie vilcieni pieturēs gan starptautiskajās stacijās, gan reģionālajās pieturvietās un attīstīs ātrumu līdz 200 km/h. Uz Rail Baltica pamatlīnijas Latvijā projektēšanas darbu ietvaros plānoti 16 mobilitātes punkti: Salacgrīvas, Tūjas, Skultes, Vangažu, Sauriešu apkārtnē, Rīgā pie Slāvu tilta, Torņakalnā, Zasulaukā, Imantā, kā arī Jaunmārupē un Olaines, Ķekavas, Salaspils, Baldones, Iecavas un Bauskas apkārtnē, kā arī viena jauna 1520 mm platuma dzelzceļa pieturvieta Āgenskalnā, Rīgā, pie Paula Stradiņa klīniskā universitātes slimnīcas.

Šo staciju galvenā funkcija būs nodrošināt reģionālo mobilitāti Latvijā, izmantojot Rail Baltica dzelzceļa līniju. Šajās reģionālajās stacijās atradīsies visi nepieciešamie reģionālās stacijas elementi – papildus sliežu ceļi, savienojumi ar tuvējiem autoceļiem vai citu transporta infrastruktūru, stāvvietas, staciju ēkas, piekļuves risinājumi pasažieriem, piemēram, gājēju ietves, tuneļi vai pārvadi, pasažieru informācijas sistēma, zīmes un norādes, videonovērošanas un drošības sistēmas, inženierkomunikāciju savienojumi, platformas un cita saistītā infrastruktūra.

Atkarībā no prognozētā pasažieru skaita pasažieru skaita Latvijā plānoti trīs reģionālo staciju tipi – lielas, vidējas un mazas stacijas. Staciju dizains ir kā atsauce uz tradicionālajām Baltijas valstu ēku vertikālajām konstrukcijām un Baltijas jūru izmantojot kā iedvesmas avotu. Lielo Rail Baltica staciju ēku jumti tiks veidoti viļņoti. Staciju ēkas raksturo stiklota fasāde, kas ļauj telpas veidot gaišas un pārskatāmas, sienu dizainam izmantojot koka paneļu apdari. Koku paredzēts lietot arī stacijas iekštelpu mēbelēs. Stacijās paredzēts izmantot arī dažādas jaunās tehnoloģijas. Visas staciju ēkas būs gandrīz nulles emisijas ēkas ar augstām vides prasībām. Reģionālajās stacijās domāts arī par apkārtnes labiekārtojumu, lai pasažieri var ne tikai uzturēties pievilcīgā vidē, bet arī izmantot funkcionāli izplānotu, ērti lietojamu un labiekārtotu ārtelpu.

 

 

 

Atpakaļ uz projektu sarakstu