Ziņas
Mēnesi pirms līgumā noteiktā termiņa ekspluatācijā nodod Mežaparka Lielās estrādes būvniecības B posma pirmās kārtas darbus
Ceturtdien, 21. maijā, Būvniecības valsts kontroles birojs pieņēma ekspluatācijā Mežaparka Lielās estrādes B posma pirmās kārtas būvniecības darbus, kuru rezultātā ir izbūvēta jaunā estrādes ēka un kupols, kā arī tai pieguļošā infrastruktūra – apsardzes objekts, inženiertehniskās sistēmas, apkārtesošo ceļu izbūve un veikti teritorijas labiekārtošanas darbi.
Rīgas domes Īpašuma departamenta vadītāja vietnieks un Būvniecības pārvaldes priekšnieks Rihards Rusins norāda: “Šodien ir patiess gandarījums par kopā paveikto. Latvijas galvaspilsēta Rīgā ir uzbūvēta unikāla būve, kura kļūs par mūsdienu kultūras notikumu mājvietu. Vēlos šodien pateikties arhitektiem un būvniekiem, jo īpaši spēcīgajam inženiertehniskajam personālam par savstarpējo sadarbību sarežģītu būvniecības procesu izstrādē un to risinājumiem, kuru rezultātā ir tapusi iecerētā būve.”
Mežaparka Lielā estrāde ir ieguvusi tās autoru arhitektu Jura Pogas un Austra Mailīša iecerētās Sidraba birzs dziesmu kalnā veidolu. Sazaroto “koku rakstu” un pārējās metāla konstrukcijas veidotas no 1766,4 tonnas metāla konstrukcijas. Unikālā konstrukcija ir veidota no kolonām un kopnēm un iestiepjas debesīs līdz 35,8 metriem. Metāla kopnēs ir iekārti 510 akustiskie vairogi. Tādējādi šis objekts Eiropas mērogā ir atzīstams kā unikāls un šodien sarežģīts, kuram ir arī individuāls akustiskais risinājums.
Neskatoties uz valstī ieviesto ārkārtas situāciju un noteiktiem ierobežojumiem, un papildu piesardzības pasākumiem, ieplānotos darbus izdevies paveikt pat apsteidzot laika grafiku. Pilnsabiedrības “LNK, RERE” projekta direktors Valdis Koks uzsver: "Apzinoties Dziesmu svētku nozīmi, mēs stingri pieturējāmies pie plāna - pabeigt visus darbus līdz 2020. gada 18. jūnijam, ko apsolījām pasūtītājam, Rīgas domes Īpašuma departamentam, parakstot līgumu 2018. gada 15.augustā. Lai gan pandēmija radīja zināmus sarežģījumus būvniecības procesā, tomēr komandas izpratne, sadarbības partneru atbildība un neatlaidīgs darbs uz rezultātu, strādājot vairākās maiņās, arī šādos apstākļos ļauj sasniegt mērķi. Jāņem vērā, ka darbu norise Mežaparkā ir tikai viena neliela daļa no kopējā procesa, kas ietver materiālu ražošanu, piegādi un montāžu, kas daļēji tika veikta ārpus Latvijas robežām, piemēram, metāla konstrukcijas tika ražotas un piegādātas no rūpnīcas Ungārijā. Tomēr visatzinīgākie vārdi šodien jāsaka visiem būvniecības dalībniekiem par veiksmīgi kopā paveikto tik īsā un saspringtā termiņā, kas sekmējis to, ka Latvijā iegūstam pasaules līmeņa objektu."
Jaunajā estrādē ir iespēja uzstāties 12 874 koristiem, kas ir gandrīz divas reizes vairāk, nekā iepriekš, kā arī uzņemt dejotājus paplašinātajā dejošanas laukumā. Pēc rekonstrukcijas estrāde svētku dalībniekiem būs ērtāka, vieglāk pieejama un drošāka. Īpaši pārdomāts ir pakāpienu un sēdvietu izkārtojums – pakāpieni veidoti no dzelzsbetona konstrukcijām, savukārt sēdvietās ir noņemami koka soli ar īpašu aizsargkārtu. Estrādē izbūvēta adiabātiskā sistēma, kas karstā laikā ļaus atvēsināt dziedātājus, dzesējot sakarsušo gaisu ar ūdens miglas palīdzību.
Mežaparka Lielās estrādes ēkas telpu izbūves darbi tiks pabeigti noslēdzošajā B posma otrajā kārtā līdz 2021. gada decembrim, par kuriem Rīgas domes Īpašuma departaments 21. maijā ir izsludinājis iepirkuma procedūru.
Jau ziņots, ka atbilstoši pieejamajam finansējumam un būvniecības prasību izpildei tādā apjomā, kas ļauj daļēji ekspluatēt estrādes ēku, izstrādātais būvprojekts Mežaparka Lielās estrādes pārbūves B daļai tika sadalīts divos posmos: 1.posmā, lai nodrošinātu 2020.gadā paredzētos XII Latvijas Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētkus; 2.posmā paredzot pilnu būvprojekta realizāciju 2023.gadā, lai savlaicīgi sagatavotos XXVII Vispārējiem Dziesmu un XVII Deju svētkiem. Tomēr valstīs izsludinātās ārkārtas situācijas laikā svētkus norises laiks tika pārcelts par gadu, un tika grozīti arī plānotie būvniecības darbu termiņi.